loading...

اخبار روز تجارت الکترونیک

بازدید : 229

انواع تبلیغات اینترنتی را بشناسید

با پیشرفت روز افزون اینترنت و همه گیر شدن آن، پای تبلیغات هم به این دنیای گسترده ومتنوع باز شد. حالا دیگر موفقیت یک کسب و کار آنلاین تا حد زیادی به توانایی در تبلیغات در این فضا بستگی دارد. بنابراین اگر شما هم در فضای وب فعالیت می کنید یا تصمیم دارید فعالیتی را در این این محیط شروع کنید لازم است با انواع تبلیغات اینترنتی آشنایی کافی داشته باشید و با دست پر وارد بازارکارآنلاین شوید! پس با ما همراه باشید.

10 روش تبلیغات اینترنتی

1-     تبلیغ بنری

2-    تبلیغ متنی

3-    تبلیغ پاپ آپ

4-    تبلیغ ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ

5-    بازاریابی شبکه های اجتماعی

6-    تیلیغات موبایلی

7-    بهینه سازی موتورهای جستجو

8-    ریپورتاژ آگهی

9-    تبلیغات در نتایج جستجو

10-تبلیغات ویدئویی

در ادامه با هریک از این انواع تبلیغات آشنا می شویم

1-تبلیغات بنری

یکی از قدیمی ترین و پرکاربرد ترین روش های تبلیغات، تبلیغ بنری است. سایت هایی وجود دارند که به عنوان تبلیغ گیرنده بنر وآدرس سایت را از تبلیغ دهنده می گیرند و در قسمت های مختلف سایت از جمله هدر، فوتر و ساید بار قرار می دهند و بنر را به صفحه تبلیغ دهنده لینک می کنند. هزینه تبلیغات هم معمولا به صورت کلیکی محاسبه می شود.

2- تبلیغات متنی

تبلیغات متنی هم شبیه به تبلیغ بنری است. با این تفاوت که در تبلیغات بنری از عکس و تصویر متحرک استفاده می شود و در تبلیغ متنی فقط از یک متن که همان عنوان آگهی است و آدرسی که به سایت تبلیغ دهنده لینک می شود، استفاده می شود.

3-تبلیغ پاپ آپ

پاپ آپ یکی از آزاردهنده ترین نوع تبلیغات است. چون وقتی شما وارد یک صفحه می شوید این تبلیغات به صورت خودکار در بالای صفحه باز می شوند و معمولا هم در یک کادر و اندازه کوچک هستند.

4 - تبلیغ ایمیلی

تبلیغات ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ هم یکی از قدیمی ترین شیوه های تبلیغات محسوب می شوند. به این ترتیب که  کسب و کار ها آگهی مورد نظرشان را در قالب یک ایمیل برای تعداد بسیار زیادی از افراد ارسال می کنند. این روش به خصوص برای شرکت ها و سازمان هایی که به ایمیل تعداد زیادی از مشتریان خود دسترسی دارند  بسیار مفید است. چون می توانند با کمترین هزینه مشتریان خود را در جریان محصولات و خدمات جدید خود قرار دهند و مشتریان قدیمی خود را به مشتریان وفادار تبدیل کنند.

5- بازاریابی شبکه  های اجتماعی

شبکه های اجتماعی این روزها به بخش جدایی ناپذیر زندگی بسیاری از ما تبدیل شده اند. تا جایی که بسیاری از ما ترجیح می دهیم اخبار و اطلاعات مختلف را در این شبکه ها دنبال کنیم. فیسبوک، توئیتر، اینستاگرام، لینکدین و... جزو پرطرفدارترین شبکه  های اجتماعی در سراسر جهان هستند که شما می توانید با تبلیغات هدفمند در این محیط ها مشتریان بالقوه زیادی را برای خودتان دست و پا کنید و برای کسب و کارتان محبوبیت ایجاد نمائید.

6- تبلیغات موبایلی

آمار های گوگل نشان می دهد که استفاده از اینترنت موبایل به طرز چشم گیری نسبت به کامپیوترهای خانگی افزایش پیدا کرده. البته وقتی نگاهی به اطراف مان بیا ندازیم می بینیم که این آمار خیلی هم عجیب نیست؛ وقتی همه ما یک گوشی موبایل متصل به اینترنت داریم. بنابرین کسب و کار های آنلاین باید حتما برای سایت خود یک نسخه ریسپانسیو تهیه کنند تا در تمام دستگاه ها به خصوص موبایل جوابگو و کارامد باشد.

همچنین  در زمان نصب اپلیکیشن ها و بازی ها در موبایل هم می توان از تبلیغات استفاده کرد.

7-                 بهینه سازی موتورهای جستجو

بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو تمام فعالیت هایی است که یک وب مستر انجام می دهد تا سایتش در نتایج جستجو در رتبه های بالاتر قرار بگیرد و در نتیجه کاربران بیشتری را جذب سایت کند. در این روش ها معمولا سعی می شود با انتخاب کلید واژه های مناسب و پر کلیک و مرتبط با کسب و کار و نیاز کاربر، مشتریان مورد نظر را به سمت سایت هدایت نمود.

8-                 ریپورتاژ آگهی

در این دسته از تبلیغات سعی می شود یک محتوا مانند سایر محتوا های موجود در وب تولید شود و در میان آن تبلیغ مورد نظر هم به صورت درست و طبیعی گنجانده شود تا مخاطب متوجه جنبه تبلیغی محتوا نشود. معمولا در وب سایت های خبری و مجلات اینترنتی از این نوع تبلیغات استفاده می شود که به آن خبرآگهی یا گزارش آگهی هم گفته می شود.

 

9-     تبلیغات در نتایج جستجو

وقتی در گوگل کلمه یا عبارتی را جستجو می کنید معمولا یکسری نتایجی را در بالا یا کنار صفحه نتایج می بینید که پس زمینه متفاوتی با نتایج اصلی دارند. داستان از این قرار است که گوگل برای درآمد زایی از این روش تبلیغ استفاده می کند؛ به این ترتیب که تبلیغاتی را سفارش می گیرد که مرتبط با موضوع جستجوی کاربر هستند و آن ها را در نتایج جستجو قرار می دهد.

10 -تبلیغات ویدئویی

احتمالا شما بارها و بارها در هنگام تماشای یک ویدئو و در چند ثانیه اول با یک تبلیغ رو برو شده اید. این کار هم یکی دیگر از روش های تبلیغات در فضای وب است. این روش به خصوص در مورد ویدئو های پربازدید بکار می رود. سایت هایی مثل آپارات و نماشا و حتی یوتیوب از این روش استفاده می کنند.

همان طور که دیدید، فضای وب بسیار گسترده و متنوع است و به همان اندازه روش های تبلیغاتی زیادی هم وجود دارد که شما می توانید برای برای شناساندن محصولات و خدمات خود استفاده کنید.

 

marketer سه شنبه 05 فروردین 1399 زمان : 1:12 نظرات (0)
ارسال نظر برای این مطلب
کد امنیتی رفرش

اطلاعات کاربری
آرشیو
  • 1399
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 8
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 9
  • بازدید ماه : 9
  • بازدید سال : 515
  • بازدید کلی : 3,177

  • نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد